Σύνδεση με Google+

ή με

ΤΕΣΑΕ ΑΤΕ
  • H Επιχείρηση
    • Τεχνολογία
    • Pegasus Phaethon
    • Tα Νέα της ΤΕΣΑΕ
      • Τα νέα μας
      • Ηλεκτρονικά Βιβλία ΑΑΔΕ myDATA
      • Ισολογισμοί
  • Oι Συνεργάτες
  • Tοπικά Λογισμικά
    • Λογισμικά (Pegasus ERP)
      • Εμπορικές Επιχειρήσεις
      • Πρατήρια Υγρών Καυσίμων
      • Χώροι Εστίασης (Εστιατόρια Καφετέριες , Bar , Delivery)
      • Στεγνοκαθαριστήρια, Ταπητοκαθαριστήρια
      • Συνεργεία, Φανοποιεία, Ανταλλακτικά
      • Ελαιοτριβεία
      • Parking, Λιπαντήρια Αυτοκινήτων
      • Μεταφορικές Εταιρίες
      • Courier , Ταχυμεταφορες
      • Βιβλιοπωλεία - Χαρτικά
      • Γεωργικές επιχειρήσεις
      • Κρεοπωλεία
    • Pegasus ERP
    • Video Παρουσιάσεις
    • Πρότυπες Μελέτες ή Εφαρμογές
    • Ιστορικό Αλλαγών Pegasus ERP
    • Module PDA Client
    • Module Γέφυρες Λογιστικής
    • Module Phone
  • Διαδικτυακά Λογισμικά
    • Λογισμικά (Pegasus Web App)
      • Pegasus Web App ERP
      • Pegasus Web App Freelancer
      • Pegasus e-Hotel
      • Pegasus e-Courier
      • Pegasus e-Transport
      • Pegasus Gym
    • Pegasus Web app
    • Video Παρουσιάσεις
    • Πρότυπες Μελέτες ή Εφαρμογές
    • Ιστορικό αλλαγών Pegasus Web App
    • WEB App REST API
Ανταλλαγή Δεδομένων μεταξύ τοπικών Εφαρμογών Pegasus

Σκοπός: Ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ Τοπικών Εφαρμογών Pegasus

Εργαλεία:
1. Η Εφαρμογή Pegasus ERP και το Module PIM σε κάθε εγκατάσταση.
Όλες οι εφαρμογές μας πρέπει να είναι πανομοιότυπες, δηλαδή να έχουν τα ίδια πρόσθετα modules.

2. Μία Βάση MySQL την οποία θα χρησιμοποιούμε για την ανταλλαγή των δεδομένων (θα την καλούμε Ενδιάμεση Βάση PIM). Προτείνουμε να είναι σε χώρο (site) στο internet. Η Ενδιάμεση Βάση PIM, αν δεν είναι στο Internet, θα πρέπει να είναι σε υπολογιστή που μπορούν να προσπελάσουν όλα τα καταστήματα (π.χ. με Static IP, ψευδο-Dns server, VPN). 

Περιγραφή Λειτουργίας :

Αν η επιχείρισή μας έχει περισσότερα του ενός καταστήματα σε διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές και θέλουμε να έχουν κοινά δεδομένα μπορούμε να επιλέξουμε δύο τρόπους λειτουργίας :

1. On Line λειτουργία όλων των καταστημάτων σε έναν κεντρικό server. Αυτή η λύση έχει το μειονέκτημα του μεγάλου κόστους σε επικοινωνίες και σε H/W καθώς θα πρέπει η επιχείριση να διαθέτει ένα data center ικανό να εξυπηρετεί τα καταστήματά της.
Επίσης εμπεριέχει το ρίσκο την διακοπής λειτουργίας κάποιων καταστημάτων λόγω προβλημάτων (τοπικών) στις επικοινωνίες.

2. Ανεξάρτητη λειτουργία των καταστημάτων της επιχείρησης και συγχρονισμός των δεδομένων σε τακτά χρονικά διαστήματα (π.χ. κάθε 15 λεπτά).

Η λύση που υλοποιεί το Module PIM είναι η δεύτερη.
Οι τοπικές εγκαταστάσεις (καταστήματα) εκτός από το Module PIM και την δυνατότητα να προσπελάτουν την Ενδιάμεση Βάση PIM δεν χρειάζονται κάτι άλλο. Ειδικά αν η Ενδιάμεση Βάση PIM είναι στο Internet, δεν χρειάζονται καμία άλλη ρύθμιση, παρά μόνο την δυνατότητα να 'βλέπουν' το Internet. 


Για να μπορέσει να υλοποιηθεί θα πρέπει να έχουμε κάνει τις εξής ρυθμίσεις στο κάθε κατάστημά μας:


1. Ορισμός ΜΚ καταστήματος
[ToolBox-> Εργαλεία Παραμετροποίησης -> Παραμετροποίηση Εφαρμογής -> Κεντρικοί Πίνακες Παραμετροποίησης -> Συναλλαγών και Συναλλασσομένων -> Βασικές Παράμετροι Εφαρμογής]
Στο tab διασύνδεση δίνουμε ελάχιστο και μέγιστο ΜΚ. Θα πρέπει το ευρος να είναι διαφορετικό ανά κατάστημα
π.χ. Ελάχιστο = Κωδικός Καταστήματος Χ 10,000,000
Μέγιστο = Ελάχιστο + 9,999,999   Print Screen
Θα πρέπει τα όρια των ΜΚ να είναι τέτοια ώστε να είναι αρκετά για τις καταχωρήσεις του κάθε καταστήματος (πλήθος καταχωρήσεων ανά πίνακα).
Καλό είναι οι ΜΚ να είναι μικρότεροι του 9,000,000,000 γιατί σε πολλές περιπτώσεις μαζικών ενημερώσεων η εφαρμογή χρησιμοποιεί ΜΚ από 9,000,000,000 και επάνω.

ΣΗΜ:Στη περίπτωση που έχουμε και Pegasus Web App, θα πρέπει να ελέγξουμε και το Ελάχιστο Μέγιστο που έχουμε ορίσει εκεί ώστε να μην συγχέονται οι ΜΚ σε καμία περίπτωση.  

Επίσης τσεκάρουμε το "Καταγραφή Διαγραφών".

2. Ενημέρωση ΜΚ
Από την επιλογή [Υποστήριξη -> Συντήρηση Κεντρικών Πινάκων -> Ενημέρωση Μετρητών Mοναδικών Κωδικών (ΜΚ)] εκτελούμε την ενημέρωση των Μ.Κ.

3. Δημιουργία Αποθηκευτικού χώρου για το κατάστημα

[ToolBox-> Εργαλεία Παραμετροποίησης -> Παραμετροποίηση Εφαρμογής -> Κεντρικοί Πίνακες Παραμετροποίησης -> Αποθήκης-> Αποθηκευτικοί Χώροι]
Σημείωση: Αν ο κωδικός της τοπικής Αποθήκης δεν είναι καταχωρημένος τον καταχωρούμε. Αν δεν είναι καταχωρημένος στην τοπική εγκατάσταση αλλά είναι στην κεντρική (ή σε κάποια άλλη) θα προβούμε πρώτα στην πρώτη ανταλλαγή ώστε να τον παραλάβουμε. Στη περίπτωση που δεν το παραλάβουμε, εκτελούμε το Βήμα 3 κανονικά.

4. Δημιουργία Καταστήματος 
[ToolBox -> Εργαλεία Παραμετροποίησης ->Παραμετροποίηση Εφαρμογής  -> Κεντρικοί Πίνακες Παραμετροποίησης -> Λογιστηρίου ->Καταστήματα Επιχείρισης ]
Καλό είναι κατάστημα και χώρος να έχουν τον ίδιο κωδικό
Σημείωση: Αν ο κωδικός του τοπικού καταστήματος δεν είναι καταχωρημένος τον καταχωρούμε. Αν δεν είναι καταχωρημένος στην τοπική εγκατάσταση αλλά είναι στην κεντρική (ή σε κάποια άλλη) θα προβούμε πρώτα στην πρώτη ανταλλαγή ώστε να τον παραλάβουμε. Στη περίπτωση που δεν το παραλάβουμε, εκτελούμε το Βήμα 4 κανονικά. 

5. Εμφάνιση μόνο Τοπικών Παραστατικών
Στην επιλογή [ToolBox-> Εργαλεία Παραμετροποίησης -> Παραμετροποίηση Εφαρμογής -> Κεντρικοί Πίνακες Παραμετροποίησης -> Συναλλαγών και
Συναλλασσομένων -> Βασικές Παράμετροι Παραστατικών] στο tab Λοιπά τσεκάρουμε το "Εμφανίζει τα Τοπικά Παραστατικά (αρχικά)"

6. Ορισμός Αποθηκευτικού Χώρου και Καταστήματος στα Τερματικά
Στην επιλογή [ToolBox-> Εργαλεία Παραμετροποίησης -> Παραμετροποίηση Εφαρμογής -> Κεντρικοί Πίνακες Παραμετροποίησης -> Συναλλαγών και
Συναλλασσομένων -> Βασικές Παράμετροι Τερματικών ] ορίζουμε το κατάστημα και την αποθήκη στα τερματικά του καταστήματος. Print Screen
Σημείωση: Αν τα βήματα 1 και 2 τα μεταθέσαμε για το τέλος (μετά την πρώτη ανταλλαγή) τότε και αυτό θα μετατεθεί για το τέλος.

7. Ορισμός Σύνδεσης
Στην επιλογή [Toolbox -> Εργαλεία Παραμετροποίησης -> Παραμετροποίησης Εφαρμογής -> Κεντρικών Πινάκων -> Πινάκων PIM -> Βασικές Παράμετροι PIM]
ορίζουμε:

Κωδικός Τοπικού Δικτύου: Ο κωδικός αυτός πρέπει να είναι μοναδικός για κάθε τοπικό δίκτυο. Καλό είναι να βάλουμε τον κωδικό του καταστήματος.
Σημείωση: Αν στην έκδοση που έχετε, δεν υπάρχει το συγκεκριμένο πεδίο, το παραβλέπετε.

Κωδικός Μέλους PIM: Είναι ο μοναδικός κωδικός της εγκατάστασης. Προτείνουμε προς αποφυγή λαθών να βάζετε τα 6 τελευταία ψηφία από το Serial Number
Της εφαρμογής.

Remote Connection String = server=[server];database=[dbase];user=[username];password=[pswd];option=16777216;Port=[port];driver={MySQL ODBC 3.51 Driver}    

Οπου: [server], [dbase], [username], [pswd], [port] τα στοιχεία της Ενδιάμεση Βάση PIM  MySQL που έχουμε δημιουργήσει για την λειτουργία του PIM. Αυτή η βάση θα πρέπει να είναι σε έναν Η/Υ που είναι ορατός από όλα τα καταστήματα (προτείνουμε να είναι στο Internet) και σίγουρα να είναι διαφορετική από την βάση των καταστημάτων. 

Την βάση μπορείτε να την δημιουργήσετε στ web (σε χώρο που έχετε MySQL Server) ή στον server τους ενός καταστήματος. 
Στον τοπικό server ένας εύκολος τροπος να δημιουργήσετε την βάση (π.χ. με όνομα peg_pim) είναι με την εντολή: 

CREATE DATABASE IF NOT EXISTS peg_pim
          CHARACTER SET greek
           COLLATE greek_general_ci

την εντολή θα την δώσετε από κάποιο MySQL Client (π.χ. το navicat)


8. Ορισμός Επικοινωνίων
Από την επιλογή [Toolbox -> Εργαλεία Παραμετροποίησης -> Παραμετροποίησης Εφαρμογής -> Κεντρικών Πινάκων -> Πινάκων PIM -> Ορισμός Επικοινωνιών]
ορίζουμε τις επικοινωνίες που θέλουμε να εκτελούνται.

Προτείνουμε να δημιουργήσετε 2 Επικοινωνίες, μία για την παραλαβή των δεδομέναν και μία για την αποστολή με την χρήση των ανάλογων προτυπων επικοινωνιών (64: Ανταλλαγή με Αλλο Κατάστημα: Αποστολή όλων των πινάκων και 65: Ανταλλαγή με Αλλο Κατάστημα: Παραλαβή όλων των πινάκων).
Οι επικοινωνίες αυτές θα ενημερώνονται με τις αναβαθμίσεις της εφαρμογής και τους νέους πίνακες που θα προστίθενται. Καλό είναι πριν τον ορισμό τους, να εκτελέσετε στην επιλογή  [Υποστήριξη -> Συντήρηση Κεντρικών Πινάκων -> Επαναδημιουργία Πινάκων], την επαναδημιουργία συνόλων). 

Ορισμός συγκεκριμένων επικοινωνιών
Αν δεν θέλουμε να ανταλλάσουμε όλους τους πίνακες της εγκατάστασης, ένας γρήγορος και ασφαλής τρόπος να δημιουργήσουμε τις δικές μας επικοινωνίες είναι:
   α. Δημιουργούμε μία επικοινωνία για την αποστολή δεδομένων.
   β. Στο tab Πίνακες Επικοινωνίας πατάμε το button όλοι οι πίνακες. Τσεκάρουμε όλα τα πεδία (και το Αφορά ανταλλαγή δεδομένων), και επιλέγουμε είδος μεταφοράς "Αποστολή". Print Screen
Στην συνέχεια επιλέγουμε ένα - ένα ta module των οποίων τα δεδομένα θέλουμε να ανταλλάσσονται και πατάμε το ενημέρωση Print Screen Με αυτόν τον τρόπο η εφαρμογή βρίσκει όλους τους πίνακες των module. Καταχωρούμε την Επικοινωνία. Θα μπορούσαμε να υλοποιήσουμε μία διαφορετική επικοινωνία αποστολής για κάθε Module που διαθέτουμε και θέλουμε να ανταλλάσσονται τα δεδομένα του.
   γ. Ακολουθούμε την ίδια διαδικασία για την δημιουργία μίας (ή περισσότερων) επικοινωνιών για την παραλαβή των δεδομένων. Σε αυτήν όπου χρειάζεται επιλέγεουμε σαν είδος μεταφοράς την Παραλαβή.

9. Διαγραφή Ιστορικού Διαγραφών
Πρίν από την Πρώτη Επικοινωνία PIM καλό είναι να κάνουμε μία διαγραφή των δεδομένων του πίνακα p25 (Ιστορικό Διαγραφών) από την επιλογή
[Υποστήριξη -> Συντήρηση Κεντρικών Πινάκων -> Εκκένωση Κεντρικών Πινάκων] -> Μερικό

10. Εκτέλεση Επικοινωνίας
Η εκτέλεση της ανταλλαγής των δεδομένων γίνεται από την επιλογή : [Toolbox -> PIM -> Μαζική Επικοινωνία]. Αν θέλετε να εκτελέσετε μόνο μία επικοινωνία (π.χ. μόνο Παραλαβή) θα χρησιμοποιήσετε την επιλογή [Toolbox-> PIM -> Εκτέλεση Επικοινωνίας]

Στην επιλογή [ToolBox->Servers -> PIM] θα δείτε πως μπορείτε να ενεργοποιήσετε την εκτέλεση του PIM από τον χρονοπρογραμματιστή. 
Διαβάστε τις οδηγίες για τις παραμέτρους. Με το  button Σύνταξη Εντολής Service (δεξιά button bar) με το οποίο δημιουργείται η εντολή κλήσης του (από συντόμευση ή/και τον χρονοπρογραμματιστή).

11. Νέα Εγκατάσταση
Αν το υπόκατάστημα είναι νέο (δεν έχει δεδομένα και θα κάνετε τώρα την εγκατάσταση), για να αποφύγετε την πρώτη χρονοβόρα επικοινωνία, μπορείτε να κάνετε το εξής: 

α. Κάνετε τα παραπάνω βήματα στο Κεντρικό
β. Παίρνετε αντίγραφο από το κεντρικό (backup)
γ. Στο Υποκατάστημα κάνετε Restore του backup.
δ. Στις επικοινωνίες του PIM, στο tab "Πίνακες", αλλάζετε την ημερομηνία τελευταίας ενημέρωσης με αυτήν που πήρατε το backup (β).
ε. Στο Υποκατάστημα ορίζετε το όριο των ΜΚ ([ToolBox-> Εργαλεία Παραμετροποίησης -> Παραμετροποίηση Εφαρμογής -> Κεντρικοί Πίνακες Παραμετροποίησης -> Συναλλαγών και Συναλλασσομένων -> Βασικές Παράμετροι Εφαρμογής])
στ. Στο υποκατάστημα διαγράφετε τα νούμερα των μετρητών από την επιλογή [ToolBox-> Εργαλεία Παραμετροποίησης -> Παραμετροποίηση Εφαρμογής -> Κεντρικοί Πίνακες Παραμετροποίησης -> Συναλλαγών και Συναλλασσομένων-> Νούμερα Μετρητών]
ζ. Από την επιλογή [Υποστήριξη -> Συντήρηση Κεντρικών Πινάκων -> Ενημέρωση Μετρητών Mοναδικών Κωδικών (ΜΚ)] εκτελείτε την ενημέρωση των Μ.Κ.
η. Από την επιλογή [Υποστήριξη -> Συντήρηση Κεντρικών Πινάκων -> Επαναδημιουργία Πινάκων] εκτελέστε "Επαναδημιουργία Ολων".
θ. Κάνετε τις παραπάνω ρυθμίσεις στο υποκατάστημα.

12. Χρήσιμες Πρότυπες Επικοινωνίες. 
Εκτός από τις πρότυπες επικοινωνίες με κωδικό 64 και 65 μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και τις:

    Διαγραφή Κινήσεων Αλλων Καταστημάτων (κωδικός=49)
    Διαγράφει στο υποκατάστημα τις κινήσεις από τα άλλα καταστήματα. Είναι χρήσιμη αν θέλετε στο υποκατάστημα να βλέπετε μόνο τις κινήσεις και όχι όλων των καταστημάτων .
Παράδειγμα : Σε καταστήματα εντατικής λιανικής θέλουμε να ανταλλάσουν όλα τα δεδομένα αλλά τα καταστήματα να μην έχουν όλες τις κινήσεις. Οι κινήσεις συγκεντρώνονται μόνο στο κεντρικό. 
Σε αυτήν την περίπτωση σε κάθε κατάστημα διαγράφουμε τις κινήσεις των υπολοίπων καταστημάτων.
Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τους πίνακες pimt00, pimt01, pimt02 με τα σύνολα ανά κατάστημα. Από το κεντρικό ΜΟΝΟ ενεργοποιούμε την αποστολή των αντίστοιχων πινάκων (t00tot, i00tot, i47tot) με τα σύνολα που δείχνει το Κεντρικό. Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να έχουμε εικόνα στα καταστήματα για τα υπόλοιπα (πελατών, προμηθευτών, ειδών) ανά κατάστημα. 

ΠΡΟΣΟΧΗ: Θα πρέπει να ορίσετε σωστά τα στοιχεία της επικοινωνίας. Διαβάστε τις οδηγίες της. 

   Ανταλλαγή: Αποστολή όλων των πινάκων με Συγχώνευση Λιανικής  (κωδικός = 67)
   Είναι όμοια με την 64. Η διαφορά της είναι ότι πριν την αποστολή συγχωνεύει τις κινήσεις από παραστατικά λιανικής σε ένα ανά κατηγορία. 
Είναι χρήσιμη όταν έχουμε, για παράδειγμα, ταμεία λιανικής που εκδίδουν αποδείξεις και στο τέλος της ημέρας ενημερώνουν το κεντρικό με τα σύνολα (δεν μας ενδιαφέρει ανάλυση ανά παραστατικό). 
Θα πρέπει να εκτελείται μία φορά την ημέρα ή με το κλείσιμο της βάρδιας, καθώς συγχωνεύει τα μη συγχωνευμένα παραστατικά κάθε φορά. 

Σημαντικές Σημειώσεις

1. Αν οι εγκαταστάσεις που θέλετε να συνδέσετε μεταξύ τους με [Ανταλλαγή Δεδομένων], λειτουργούσαν ανεξάρτητα μέχρι σήμερα, και έχουν καταχωρήσεις με ίδια ΜΚ:
   α. Θα πρέπει να αλλάξετε τα ΜΚ των ήδη καταχωρημένων εγγραφών πριν την ανταλλαγή. Δείτε και τον Αυτοματισμό [Πίνακες: Αλλαγή ΜΚ Εγγραφών]

   β. Αν θέλετε, όπως προτείνουμε,  να έχουν διαφορετικό Κατάστημα και Αποθήκη στις καταχωρήσεις (ενώ μέχρι σήμερα είχαν ίδια), δείτε τον Αυτοματισμό [Παραστατικά: Αλλαγή Αποθήκης/Καταστήματος Κινήσεων]

   γ. Αν τα είδη της αποθήκης δεν έχουν διακριτούς κωδικούς (δεν είναι σίγουρο ότι δεν έχουν ίδιο κωδικό για διαφορετικά είδη), είναι προτιμότερο να προσθέσετε ένα πρόθεμα (prefix) στους κωδικούς της κάθε εγκατάστασης. Δείτε και τον Αυτοματισμό [Αποθήκη: Πρόσθεση Προθέματος στον Κωδικό Ειδών].

Τους αυτοματισμούς θα τους βρείτε στην επιλογή [Αυτοματισμοί -> Λοιποί Αυτοματισμοί / Μέθοδοι]

Ημερομηνία  22/08/2012
Σχετικά Aρθρα
Aμφίδρομη επικοινωνία της τοπικής εφαρμογής Pegasus ERP με την διαδικτυακή εφαρμογή Pegasus Web Application
Παραλαβή Δεδομένων από το extranet4u.com
Ανεξάρτητη Λειτουργία Ταμείων σε Εντατική Λιανική
Aξιολόγηση ΠεριεχομένουΠροσθήκη Αξιολόγησης
Σχόλια Χρηστών (0)Προσθήκη Σχολιασμού
Tags:#ERP
  • Μεσογείων 274, 3ος όροφος, 15562, Eλλάδα
  • +30 210-7489589
  • Επικοινωνία
  • Επικοινωνία
  • Downloads
  • Sitemap
  • Όροι Χρήσης
Εξελίξεις Λογισμικών
Pegasus ERP Updates: 2837
Pegasus Web App Updates: 11151

Pegasus Web App και Τεχνικά Θέματα: Προβολή Ειδών
Μαΐ12,2023
Pegasus και Παραστατικά: Ειδικό Ακυρωτικό Παραστατικού Πελάτη/Προμηθευτή
Μαΐ11,2023
Pegasus και Χώροι Εστίασης: Εκτύπωση Είδους σε Bar και Κουζίνα σε Pegasus Estiasi Startup
Μαΐ11,2023
Pegasus και Παραστατικά: Μετασχηματισμός Παραστατικού/Παραστατικών
Μαΐ09,2023
Pegasus και Χώροι Εστίασης: PDA Server: Έκδοση απόδειξης από διαφορετικά pc ανά χώρο εξυπηρέτησης
Μαΐ08,2023
Δείτε όλες τις Πρότυπες Μελέτες >>
ΑΜΕΑΑΜΕΑ
-A+
© Copyright TESAE SA - Γ.Ε.ΜΗ : 2120301000
  Powered by Pegasus Technology   
ΕΣΠΑ 2014-2020ΕΣΠΑ 2014-2020