06/10/2021    TESAEgroup - Από 01/10/2021 σε εφαρμογή το myDATA. Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε!

Από 01/10/2021 σε εφαρμογή το myDATA για κάθε επιχείρηση. Online η διαβίβαση των παραστατικών!

Από 01/10/2021 ξεκίνησε η υποχρεωτική διαβίβαση των παραστατικών στο myDATA. Σύμφωνα με τα όσα ισχύουν μέχρι στιγμής, τα παραστατικά για όλες τις επιχειρήσεις θα πρέπει να διαβιβάζονται "online", με κάποιες εξαιρέσεις που καθορίζονται από τον κλάδο και τον τζίρο των επιχειρήσεων.

Σύμφωνα με το δελτίο τύπου του υπουργείου οικονομικών η υποχρεωτική εφαρμογή του myDATA ξεκινά την 1η Οκτωβρίου 2021 για όλες τις ελληνικές επιχειρήσεις. Σημαντικό είναι να αναφερθεί ότι όλα τα παραστατικά θα πρέπει να διαβιβάζονται online, ωστόσο έχει αναφερθεί ότι το έτος 2021 αποτελεί έτος ανοχής, χωρίς να επιβάλλονται πρόστιμα και κυρώσεις για παραστατικά που αποστέλλονται εκπρόθεσμα.

Το myDATA μέσα από τις εφαρμογές Pegasus. Η TESAE έχει φροντίσει εδώ και καιρό να ενσωματώσει σε κάθε εφαρμογή όλες τις λειτουργίες που απαιτούνται, για τη διαβίβαση των παραστατικών στην ΑΑΔΕ. Επιπλέον με τις τελευταίες αναβαθμίσεις είναι διαθέσιμη η Real Time διαβίβαση παραστατικών, αμέσως μετά την έκδοσή τους. Συγκεκριμένα εάν τσεκάρουμε την επιλογή [on-line Ενημέρωση - Αποστολή Παραστατικών] στις Βασικές Παραμέτρους του myDATA, τότε με την καταχώρηση του παραστατικού ενημερώνεται αυτόματα η λίστα παραστατικών myDATA και γίνεται η αποστολή. Δείτε όλες τις διαθέσιμες αναβαθμίσεις για το myDATA εδώ.

Γιατί να βιαστούν οι πελάτες μου; Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου το 2021 αποτελεί έτος ανοχής και δε θα επιβληθούν πρόστιμα για εκπρόθεσμα ή λανθασμένα παραστατικά. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι έχουμε όλον τον καιρό μπροστά μας για τη μετάβαση από τα χειρόγραφα, στην ηλεκτρονική έκδοση παραστατικών. Στις υποχρεώσεις των επιχειρήσεων περιλαμβάνεται η διαβίβαση όλων των παραστατικών από 01/01/2021 μέχρις τις 31/03/2022, καθώς και η online διαβίβαση των παραστατικών που εκδίδονται από 01/10/2021. Αυτός ο φόρτος δε θα μπορούσε να καλυφθεί από τους λογιστές για όλους τους πελάτες, αλλά ούτε να περαστούν χειροκίνητα από τον επιχειρηματία μέσω της ειδικής φόρμας καταχώρησης (για όσες επιχειρήσεις έχουν αυτό το δικαίωμα). Αντιθέτως, κάθε πελάτης σας που έχει ήδη την εφαρμογή Pegasus, μπορεί να επιλέξει το διάστημα το οποίο θέλει να διαβιβάσει στην ΑΑΔΕ (π.χ. από 01/01/2021 έως σήμερα) ή να στέλνει αυτόματα και σε πραγματικό χρόνο τα παραστατικά του, μόνο με λίγα κλικ!

Με την εφαρμογή των ηλεκτρονικών βιβλίων είναι πλέον γεγονός ότι κάθε επιχείρηση θα πρέπει να βρει το πρόγραμμα ERP που εξυπηρετεί τις ανάγκες της, έχει τη δυνατότητα να διαβιβάζει τα παραστατικά στην ΑΑΔΕ, αλλά ταυτόχρονα δεν παύει να είναι αξιόπιστο και πλήρως λειτουργικό. Η νέα τάξη πραγμάτων δεν αφήνει περιθώρια για την επιλογή λάθος λογισμικού (custom εφαρμογές που δεν αναβαθμίζονται, ανώνυμα λογισμικά που υστερούν σε λειτουργίες κ.α.) από μία επιχείρηση, αφού αργότερα θα υπάρξει ανάγκη για μετάβαση σε άλλη εφαρμογή, η οποία είναι δυσκολότερη στην υλοποίηση και σίγουρα θα υπάρξει αδυναμία μεταφοράς δεδομένων από το παλιό πρόγραμμα (π.χ. κινήσεις).

Ενημερώστε τους πελάτες σας σχετικά με το myDATA και προτείνετε την εφαρμογή που θα καλύψει κάθε ανάγκη τους με το χαμηλότερο δυνατό κόστος!

Έχετε απορίες για τη ηλεκτρονικά βιβλία; Δείτε τη σελίδα συχνών Ερωτήσεων & Απαντήσεων (FAQ)

Έχετε άλλες απορίες;

Ενημερωθείτε για τα νέα της αγοράς και για τρέχουσες προσφορές από το τμήμα Marketing & Πωλήσεων και τον υπεύθυνο πωλητή σας!